Ondanks dat we bij Heliomare ons best doen om zo goed mogelijk onderwijs en zorg te leveren, kan het zijn dat u ontevreden bent over de behandeling, bejegening of gang van zaken binnen Heliomare. Probeer dan met de direct betrokkene te bespreken wat er aan de hand is. Meestal leidt dit tot een oplossing. Het kan echter voorkomen dat u uw probleem of klacht niet (meer) met de betrokken kunt of wilt bespreken. Dan kunt u zich rechtstreeks wenden tot de klachtenfunctionaris. Daarvoor kunt u een klachtenformulier invullen. Het klachtenformulier is tevens te verkrijgen bij de receptie op onze hoofdlocatie in Wijk aan Zee.
Regeling klachten- en geschillenbehandeling
De volledige procedure rondom de behandeling van klachten vindt u in de regeling klachten- en geschillenbehandeling van onderwijs en zorg. Een verkorte versie vindt u in de klachtenfolder.
Klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en probeert samen met u en de betrokken medewerker(s), leidinggevende en/of schoolleider tot een oplossing van de klacht te komen. De klachtenfunctionaris kan u helpen door bijvoorbeeld een gesprek tot stand te brengen met de betrokkene(n), samen met u een brief te schrijven of u te wijzen op andere mogelijkheden om de klacht te bespreken. Uw informatie wordt serieus en vertrouwelijk behandeld. De klachtenfunctionaris onderneemt alleen stappen in overleg met u. De klachtenfunctionaris neemt contact met u op na het invullen van het klachtenformulier. Voor vragen is de klachtenfunctionaris bereikbaar via klachtenclienten@heliomare.nl.
Klachtencommissie
Wanneer uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost of wanneer u geen contact wilt opnemen met de klachtenfunctionaris, dan kunt u een klacht indienen bij één van de klachten- of geschillencommissies waarbij Heliomare is aangesloten. In de klachtenregelingen van onderwijs en zorg en de klachtenfolder kunt u vinden welke commissie u voor uw klacht kunt benaderen. De klachtenfunctionaris kan u ondersteunen bij het kiezen van de juiste commissie.
Suggesties en complimenten
Heeft u als cliënt, familie, bezoeker, leverancier, opdrachtgever of medewerker een voorstel of tip voor verbetering voor Heliomare? Laat het ons weten! U kunt hierbij denken aan: veiligheid, hygiëne, toegankelijkheid, communicatie, delen van informatie, verlichting, bereikbaarheid enz.
Uw ervaringen en suggesties zijn voor Heliomare leerzaam en we horen ze graag van u! Vul het formulier in voorstel tot verbetering. Uiteraard horen wij ook graag wanneer en waarover u tevreden bent. U kunt uw compliment sturen naar: klachtenclienten@heliomare.nl of het desbetreffende bedrijfsonderdeel.
Privacyreglement
In het privacyreglement kunt u zien hoe Heliomare omgaat met privacy en uw persoonlijke gegevens.