Menu
Hoe kunnen we u helpen? HELIOMARE BIEDT ONDERSTEUNING OP:
Niemand aan de zijlijn!

Dat is waar wij voor staan. Ook als u een handicap, beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel heeft, wilt u meedoen in de maatschappij. Daarom zetten wij iedere dag onze expertise, kwaliteit en onze mentaliteit in om onze belofte waar te maken. Uiteraard staan uw behoeften en wensen hierbij centraal. Wij werken dus graag samen met u en uw naasten!

We werken voor u aan resultaat

Heliomare begrijpt als dat een keuze voor behandeling, therapie, training, onderwijsvorm of andere ondersteuning gemakkelijker te maken is als u de resultaten daarvan kunt zien. We maken graag aantoonbaar wat onze ondersteuning voor bijdrage levert aan de zelfstandigheid van onze cliënten/patiënten en leerlingen. Dat geeft u een indruk wat u van onze ondersteuning kunt verwachten.

icn_aanmelden Created with Sketch. Ik wil me
aanmelden
icn_verwijzen Created with Sketch. Ik wil iemand
verwijzen
Ik wil het
aanbod bekijken
Ik wil een
vraag stellen

Oplossingsgerichte verzuim- en preventiegesprekken

Hoe ga ik oplossingsgericht en respectvol om met mijn zieke werknemer?

Omschrijving

Een meer oplossingsgerichte houding van de leidinggevende tijdens verzuim en preventiegesprekken kan leiden tot een gedragsverandering ten aanzien van verzuim bij de werknemer. Hierdoor kan verzuim worden voorkomen of verminderd. 

Bij de oplossingsgerichte gespreksvoering staat niet het probleem, maar de oplossing centraal. Kenmerkend voor deze methodiek is de respectvolle wijze waarop mensen worden gewezen op hun eigen verantwoordelijkheid. 

Door kennis te maken met deze benadering en intensief te oefenen in rollenspellen (met acteur) wordt de leidinggevende getraind om deze methode toe te passen in verzuim en preventiegesprekken. Er komt een dialoog op gang tussen werknemer en leidinggevende waarbij constructief wordt gezocht naar oplossingen.

  • Door de training leert de leidinggevende op een respectvolle wijze door te vragen waardoor een beter beeld ontstaat van de situatie van de werknemer.
  • Door meer nadruk te leggen op preventie, wordt verzuim voorkomen.
  • Het menselijk aspect wordt benadrukt en de werknemer wordt gestimuleerd zelf verantwoordelijkheid te nemen.
  • De leidinggevende leert het belang van het maken van concrete afspraken met de werknemer.

 

Meer informatie over de inhoud, programma, prijs en aanmelden vindt u in de digitale leeromgeving van de Heliomare Academie.

 

Deel dit bericht
Terug naar boven
Deze website maakt gebruik van cookies

Heliomare plaatst cookies om de website goed te laten werken en om de website te verbeteren. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid. Maak uw keuze of u de cookies accepteert.

Heliomare plaatst cookies om de website goed te laten werken en om de website te verbeteren. Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid. Maak uw keuze of u de cookies accepteert.