Menu
Alles over onderwijs

Heliomare heeft op verschillende locaties in Noord-Holland scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs en beroepsopleidingen. Leerlingen en studenten leren en ontwikkelen zich in hun eigen tempo en op de manier die voor hun het best passend is.

Revalidatie en behandeling

Kinderen, jongeren en volwassenen kunnen bij ons terecht voor medisch specialistische revalidatie. Voor volwassenen kan dat door opname (klinisch) of poliklinische behandeling. Kinderen en jongeren kunnen een poliklinisch traject doorlopen, ook als zij bij ons op school zitten. Daarnaast is voor mensen met hersenletsel behandeling of begeleiding mogelijk als zij al een revalidatietraject achter de rug hebben.

Arbeidsintegratie bij Heliomare

Iedereen met vragen over arbeids(re-)integratie kan bij ons terecht voor ondersteuning en begeleiding als u. Bijvoorbeeld als u: werk heeft maar dreigt uit te vallen door ziekte of een ongeval; werk heeft en door ziekte of ongeval bent uitgevallen; geen werk heeft, een uitkering ontvangt en weer wil werken óf een vraag heeft over arbeid of werken.

Bewegen en Sport bij Heliomare

Iedereen kan sporten, onafhankelijk van beperking, aandoening of tijdelijke blessure. Ons Beweeg- en sportcentrum is voor iedereen, met of zonder handicap, beperking of blessure. Wij zijn gespecialiseerd in medische fitness voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH), een hoge bloeddruk of overgewicht. Volgt u bij ons een revalidatiebehandeling, dan is bewegen en sporten daarvan een belangrijk onderdeel.

Klachten, suggesties en privacy

Ondanks dat we bij Heliomare ons best doen om zo goed mogelijk onderwijs en zorg te leveren, kan het zijn dat u ontevreden bent over de behandeling, bejegening of gang van zaken binnen Heliomare. Probeer dan met de direct betrokkene te bespreken wat er aan de hand is. Meestal leidt dit tot een oplossing. Het kan echter voorkomen dat u uw probleem of klacht niet (meer) met de betrokken kunt of wilt bespreken. Dan kunt u zich rechtstreeks wenden tot de klachtenfunctionaris. Daarvoor kunt u een klachtenformulier invullen. Het klachtenformulier is tevens te verkrijgen bij de receptie op onze hoofdlocatie in Wijk aan Zee. 

Regeling klachten- en geschillenbehandeling

De volledige procedure rondom de behandeling van klachten vindt u in de regeling klachten- en geschillenbehandeling van onderwijs en zorg. Een verkorte versie vindt u in de klachtenfolder.

Klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en probeert samen met u en de betrokken medewerker(s), leidinggevende en/of schoolleider tot een oplossing van de klacht te komen. De klachtenfunctionaris kan u helpen door bijvoorbeeld een gesprek tot stand te brengen met de betrokkene(n), samen met u een brief te schrijven of u te wijzen op andere mogelijkheden om de klacht te bespreken. Uw informatie wordt serieus en vertrouwelijk behandeld. De klachtenfunctionaris onderneemt alleen stappen in overleg met u. De klachtenfunctionaris neemt contact met u op na het invullen van het klachtenformulier. Voor vragen is de klachtenfunctionaris bereikbaar via klachtenclienten@heliomare.nl.

Klachtencommissie 

Wanneer uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost of wanneer u geen contact wilt opnemen met de klachtenfunctionaris, dan kunt u een klacht indienen bij één van de klachten- of geschillencommissies waarbij Heliomare is aangesloten. In de klachtenregelingen van onderwijs en zorg en de klachtenfolder kunt u vinden welke commissie u voor uw klacht kunt benaderen. De klachtenfunctionaris kan u ondersteunen bij het kiezen van de juiste commissie.

Suggesties en complimenten

Heeft u als cliënt, familie, bezoeker, leverancier, opdrachtgever of medewerker een voorstel of tip voor verbetering voor Heliomare? Laat het ons weten! U kunt hierbij denken aan: veiligheid, hygiëne, toegankelijkheid, communicatie, delen van informatie, verlichting, bereikbaarheid enz.

Uw ervaringen en suggesties zijn voor Heliomare leerzaam en we horen ze graag van u! Vul het formulier in voorstel tot verbetering. Uiteraard horen wij ook graag wanneer en waarover u tevreden bent. U kunt uw compliment sturen naar:  klachtenclienten@heliomare.nl of het desbetreffende bedrijfsonderdeel. 

Privacyreglement

In het privacyreglement kunt u zien hoe Heliomare omgaat met privacy en uw persoonlijke gegevens.

 

 

Deel dit bericht
Terug naar boven
Deze website maakt gebruik van cookies

Heliomare plaatst cookies om de website goed te laten werken en om de website te verbeteren. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid. Maak uw keuze of u de cookies accepteert.

Heliomare plaatst cookies om de website goed te laten werken en om de website te verbeteren. Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid. Maak uw keuze of u de cookies accepteert.